Resepi Spaghetti Carbonara Homemade

How to make spaghetti carbonara easy, recipe spaghetti carbonara easy, the best carbonara spaghetti recipe, spaghetti carbonara recipe food network, resepi spaghetti carbonara, resepi spaghetti carbonara che nom, resepi spaghetti carbonara sedap, resepi spaghetti bolognese, resepi spaghetti aglio olio, resepi spaghetti bolognese che nom, resepi spaghetti buttermilk,

Ada masa kita nak buat hidangan yang sedap, tetapi terhad untuk menu yang banyak. Namun, jangan risau! Kali ini saya kongsikan resepi Spaghetti Carbonara yang memang senang dan mudah dibuat. Jangan salah faham, walaupun mudah, resepi ini masih menyimpan rasa yang sedap untuk dinikmati bersama keluarga.

Gambar Hidangan

Ingredients

  • Spaghetti pasta - 300gm
  • Beef bacon, thinly sliced - 150gm
  • Garlic, minced - 2 cloves
  • Prego sauce - 1 cup
  • Grated Parmesan cheese - 1/2 cup
  • Heavy cream - 1/2 cup
  • Salt - 1/2 tsp
  • Black pepper - 1/4 tsp
  • Olive oil - 1 tbsp

Cara-Cara Memasak

  1. Sediakan kuali dan rebus air dalam kuali tersebut. Semasa air sedang mendidih, masukkan spaghetti ke dalam kuali dan masak sehingga ia empuk. Selepas itu, toskan spaghetti dan ketepikan. Sapukan sedikit minyak zaitun ke atas spaghetti supaya ia tidak melekat satu sama lain.
  2. Setelah itu, panaskan sedikit minyak zaitun dalam kuali yang sama di atas api sederhana dan tumiskan bawang putih.
  3. Kemudian, masukkan beef bacon dan goreng sehingga ia empuk.
  4. Pour the prego sauce into the pan and bring to a simmer. Add in the grated Parmesan cheese and heavy cream, then stir until the ingredients are combined.
  5. Next, add salt and black pepper to the sauce for seasoning.
  6. Selanjutnya, masukkan spaghetti yang telah disediakan ke dalam kuali tersebut dan gaulkan sehingga pasta tersebut terbalut dengan baik oleh sos carbonara. Jangan lupa aduk-aduk supaya ia tidak melekat pada kuali.
  7. Terakhir sekali, hidangkan spaghetti itu di atas pinggan dan taburkan sedikit keju Parmesan di atasnya. Nikmati Spaghetti Carbonara yang sedap ini dengan keluarga tersayang.

Dengan resepi ini, anda tidak perlu risau untuk menyediakan juadah untuk keluarga kerana ia mudah dan senang untuk dibuat. Kini, anda sudah boleh merancang menu makanan untuk seisi keluarga dengan sedikit cepat dan mudah. Selamat mencuba!

Resepi Spaghetti Carbonara Homemade

If you are looking for Resepi spaghetti carbonara simple / untuk sos prego, pemilik resepi, you've came to the right web. We have pics like [homemade] spaghetti carbonara food, 10 best carbonara recipes—how to make carbonara, spaghetti carbonara recipe ree drummond food network. Read more:

Resepi spaghetti carbonara wowwwerrs daily makan, [homemade] carbonara spaghetti homemade carbonara, food, amazing food

Carbonara resepi spageti creamy kapern pancetta. Resepi spaghetti carbonara homemade youtube. Carbonara resepi recipeler pemilik prego. [homemade] spaghetti carbonara food. Carbonara spaghetti resepi sedap prego pedas dan title. Resepi spageti carbonara creamy – my resepi. Carbonara resep drummond ree topwisata masak pioneer mewah hemat fnr sndimg shrimp foodnetwork penne resepi kurang ribu schinken giada memasak



Also read:

.