Resepi Rendang Ayam Yang Mudah

Resepi rendang ayam cili padi, cara masak rendang ayam, resepi rendang ayam simple, resepi rendang ayam azie kitchen, resepi rendang ayam chef wan, resepi rendang ayam hijau, resepi rendang ayam simple,

Apa khabar semua! Hari ni saya nak kongsikan resepi yang memang pilihan hati saya iaitu resepi rendang ayam yang mudah dan enak!

Bahan-bahan:

  • 1 ekor ayam, potong kecil-kecil
  • 1/2 paket rempah rendang (boleh beli di kedai)
  • 1/2 cawan air
  • 1/2 cawan santan pekat
  • 2 helai daun kunyit
  • 1 batang serai, hiris halus
  • Garam secukup rasa
  • Gula secukup rasa
  • Minyak untuk menumis

Panaskan minyak dalam kuali dan tumis serai dan daun kunyit sehingga naik bau. Kemudian masukkan ayam dan kacau sebati hingga ayam berubah warna.

Cara:

  1. Tambahkan rempah rendang dan kacau sehingga rata.
  2. Masukkan air dan biarkan mendidih.
  3. Tambahkan santan pekat sambil dikacau perlahan.
  4. Tambahkan garam dan gula secukup rasa.
  5. Kacau sehingga rendang menyelitkan ayam dan santan menjadi pekat.
  6. Sedia untuk dihidangkan!

Ini adalah resepi yang sangat mudah dan tidak banyak memerlukan bahan-bahan yang rumit. Saya suka menikmati rendang ayam dengan nasi panas dan ulam. Rasanya pasti akan memuaskan selera semua!

Jangan takut untuk mencuba resepi ini di rumah. Saya pasti anda akan terpesona dengan rasa rendang ini yang enak dan lezat. Tinggalkan komen di bawah jika anda sudah mencuba resepi ini di rumah dan berkongsi pengalaman anda dengan saya.

Sekian daripada saya hari ini. Selamat mencuba!

Resepi Rendang Ayam Yang Mudah

If you are searching about Resepi masakan ayam yang ringkas, mudah & sedap!, you've visit to the right page. We have images like Masakan ayam sedap rcs, step by step lengkap cara masak rendang ayam. confirm menjadi & sedap, resepi rendang ayam mudah & sedap. Here you go:

Resepi rendang ayam asli warisan yang sedap dan mudah, rendang daging itik

Rendang ayam masak resepi sedap mudah masakan. Ayam resepi masakan mudah sedap ringkas resipi rendang babas kari pencuci mulut masak segar stokis tanjung malim beku. Resepi rendang ayam mudah & sedap. Rendang ayam resepi. Rendang ayam resepi carzo minang tumisan gram pek itik melaka copd kambing resepibonda. Resepi rendang ayam asli warisan yang sedap dan mudah. Masakan ayam sedap rcs


Also read:

.