Resepi Kari Ayam Sedap

Resepi kari ayam sedap, resepi kari ayam tanpa santan simple, resepi kari ayam tanpa santan, resepi kari ayam, resepi kari ayam hijau, resepi kari ayam roti jala, resepi kari ayam che nom,

Ada tak hari ni yang teringin nak makan kari ayam tapi tak suka dengan santan yang kental dan berlemak? Kalau ya, jom cuba resepi kari ayam tanpa santan yang ini. Ini dia, resepi kari ayam yang paling sedap dan pekat!

Gambar Kari Ayam Tanpa Santan

Bahan-Bahan Utama

  • 1 ekor ayam (dipotong kecil-kecil)
  • 4 ulas bawang putih
  • 3 ulas bawang merah
  • 5 batang serai
  • 2 inci halia
  • 8 tangkai kari
  • 1 cawan air
  • Garam secukup rasa
  • Gula secukup rasa
  • 3 sudu besar serbuk kari (boleh tambah atau kurangkan ikut selera)
  • Minyak masak secukupnya

Cara-Cara Memasak

  1. Bahan seperti bawang putih, bawang merah, serai dan halia dihiris halus.
  2. Tumiskan bahan-bahan yang telah dihiris halus dengan sedikit minyak masak dalam kuali.
  3. Bila bahan-bahan sudah layu, masukkan serbuk kari dan kacau rata. Masukkan ayam yang telah dipotong kecil-kecil dan gaulkan semua bahan.
  4. Setelah itu, masukkan air dan kacau rata. Biarkan ayam itu masak dengan kari yang telah dimasukkan ke dalam periuk. Jangan lupa, sentiasa gaul kari supaya ayam itu merata kecuramannya.
  5. Selepas itu, masukkan tangkai kari ke dalam periuk dan gaulkan. Bila ayam dan kari sudah betul-betul masak, perasakan dengan garam dan gula mengikut selera.
  6. Angkat dari dapur dan siap untuk dihidangkan.

Sudah tentu sekali resepi ini sangat lauk dihidangkan bersama nasi panas, kan? Anda boleh lah cuba resepi ini dirumah dan nikmati makanan yang sedap dan berkhasiat. Untuk mempelbagaikan hidangan, anda boleh tambahkan sayur-sayuran seperti lobak merah, lobak putih, atau kacang panjang.

Kesimpulannya

Jadi, tunggu apa lagi? Cipta hidangan yang lebih menyelerakan dengan menggunakan resepi kari ayam tanpa santan ini. Nikmati hidangan berkhasiat untuk seisi keluarga dengan selera yang pasti memuaskan.

Resepi Kari Ayam Sedap

If you are searching about Resepi kari ayam paling sedap hairul.com, you've visit to the right web. We have images like Resepi kari ayam tanpa santan simple keluarga, kari ayam sedap resepi bonda youtube, cara nak buat kari ayam aylahashendricks. Here it is:

Cara nak buat kari ayam aylahashendricks, syurga makanan malaysia makanan tradisional kaum india

Resepi kari ayam sedap dan mudah. Syurga makanan malaysia makanan tradisional kaum india. Resepi kari ayam tanpa santan paling sedap dan pekat. Resepi kari ayam paling sedap hairul.com. Resepi ayam kampung masak kari ~ resep masakan khas. Gulai kampung resepi kentang kare spesial sedap lauk masakan pauk campur vemale bumbu goreng aneka dengan buruan cobain bukuresepi bahan. Kari resepi sedap masak resipi mamaqaireen chop azlita masam bergambar dimasak siap nampak letak dah sikit kesedapan besar2 saje chọn



Also read:

.