Resepi Cekodok Pisang Sedap Dan Lembut

Resepi cekodok pisang sedap dan lembut in english, resepi cekodok pisang sedap dan lembut bina, resepi cekodok pisang sedap dan lembut meaning, resepi cekodok pisang sedap daniel, resepi cekodok pisang sedap dan bongino, resepi cekodok bawang, resepi cekodok durian,

Siapa yang tidak suka makan cekodok pisang lembut dan sedap? Pastinya semua orang suka, dan hari ini saya ingin berkongsi kepada anda semua resepi cekodok pisang yang sangat mudah dan cepat untuk disediakan.

Cara Memasak Cekodok Pisang

Langkah pertama untuk menyediakan cekodok pisang ialah anda perlu mempunyai pisang yang sudah masak. Pilihlah pisang yang sudah masak betul-betul supaya cekodok yang kita sediakan mempunyai rasa manis yang optimum.

Kemudian, tumbuk pisang menggunakan acuan atau belender sehingga lumat. Selepas itu, tambah gula, garam, tepung beras, dan tepung jagung ke dalam adunan pisang tadi. Kacau sehingga sebati.

Bahan-bahan:

  • 4 biji pisang yang sudah masak
  • 2 cawan tepung beras
  • 1/2 cawan tepung jagung
  • 3 sudu besar gula
  • 1/2 sudu kecil garam

Cara Memasak:

  1. Tumbuk pisang sehingga lumat.
  2. Campurkan tepung beras, tepung jagung, gula dan garam ke dalam adunan pisang tadi.
  3. Kacau sebati hingga semua bahan sebati.
  4. Basahkan tangan dengan sedikit air, ambil sedikit adunan cekodok dan bulatkan.
  5. Panaskan minyak dalam kuali dan gorengkan cekodok sehingga kuning keperangan.
  6. Angkat dan toskan minyak.
  7. Sedia untuk dihidangkan.

Resepi ini sangat mudah untuk diikuti dan pastinya membalas hasilnya dengan kepuasan yang tidak terkata. Segeralah mencuba dan jangan lupa kongsikan resepi ini kepada rakan-rakan anda. Selamat mencuba!

Resepi Cekodok Pisang Sedap Dan Lembut

If you are searching about Resepi cekodok pisang (rangup, lembut dan manis) resepi.my, you've came to the right web. We have pics like Resepi cekodok pisang terlajak sedap youtube, cucur ikan bilis rangup dan lembut resepi masakan malaysia, resipi jemput pisang resepi bergambar. Here you go:

Resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes, resipi mudah cekodok pisang rangup di luar lembut di dalam amie's

Resepi cekodok pisang best kulit rangup lembut di dalam asian recipes. Resepi jemput pisang lembut kota krikilan. Pisang cekodok resepi lembut jemput ulangan. Resepi cekodok pisang manis buat minum petang anda sekeluarga. kulit. Pisang resepi cekodok bidadari. Resipi mudah cekodok pisang rangup di luar lembut di dalam amie's. Pisang cekodok rangup gebu resipi jemput tepung beras seleraputeri resep crispy shell kunjungi berkenan



Also read:

.