Resepi Ayam Goreng Vanggey

Resepi ayam goreng crispy, resep ayam goreng bawang, resepi ayam goreng rempah, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam goreng, resepi ayam masak merah, resepi ayam paprik, resepi ayam penyet, resepi ayam goreng berempah,

Ayam goreng kunyit adalah salah satu hidangan tradisional yang lazat dan popular di Malaysia. Walaupun ada banyak cara untuk menyediakan hidangan ini, namun saya ingin berkongsi dengan anda satu resepi ayam goreng kunyit yang sedap, simple, dan mudah-viral ala Thai.

Bahan-bahan:

1. 500g ayam cincang

2. 1/2 sudu teh kunyit

3. 1 sudu teh serbuk kari

4. 1 biji bawang besar, dihiris halus

5. Sedikit garam

6. 1/2 cawan tepung beras

7. 1/2 cawan tepung kentang

8. Minyak masak

Cara-cara:

1. Campurkan ayam cincang, kunyit, serbuk kari, bawang besar, dan sedikit garam ke dalam mangkuk. Gaul rata.

2. Gulingkan adunan ayam ke dalam campuran tepung beras dan tepung kentang sehingga benar-benar terbalut.

3. Panaskan minyak dalam kuali. Apabila minyak sudah panas, gorengkan ayam sehingga keperangan. Gunakan api sederhana sahaja supaya ayam tidak hangus dan mentah.

4. Angkat ayam, toskan dan hidangkan dengan nasi panas dan sos tumis. Selamat mencuba!

Hidangan ini sempurna untuk hidangan seisi keluarga. Rasa ayam yang lembut dan beraroma kunyit yang pekat akan meninggalkan cita rasa yang tidak dapat dilupakan di dalam mulut anda. Anda juga boleh menikmatinya bersama sos kacang atau sos cili, atau apa-apa sos yang anda suka. Sesuai dimakan sebagai hidangan utama, hidangan pembuka, atau sebagai hidangan bersama minuman sejuk semasa zaman berbuka puasa. Resepi ayam goreng kunyit ini sangat mudah dan mampu dihasilkan dalam masa yang singkat. Anda tidak perlu membeli rempah kunyit atau belacan kerana kunyit segar yang digunakan dalam resepi ini tentu saja lebih menyegarkan dan menyihatkan. Anda juga boleh menyediakan resepi ini dengan kuah kacang atau kuah tomyam yang lezat jika anda gemar bercitarasa sedikit pedas dan masam. Sekian daripada saya, semoga resepi ini memberi manfaat kepada anda dan anda berjaya menyediakannya dengan sempurna. Selamat mencuba!

Resepi Ayam Goreng Vanggey

If you are searching about Ayam vanggey recipe letsmasak, you've visit to the right page. We have images like Hari hari yang ku lalui... 22 ramadhan ~ resepi ayam vanggey ipoh, ayam vanggey recipe letsmasak, resepi ayam goreng rempah mamak penang. Here it is:

Resepi ayam vanggey (sedap terangkat) bidadari.my, hari hari yang ku lalui... 22 ramadhan ~ resepi ayam vanggey ipoh

Cara buat nasi vanggey beratur ipoh. resepi homemade yang mudah rasa. Resepi ayam vanggey marvellous youtube. Resepi ayam goreng rempah mamak penang. Makan minum best resepi ayam kam heong. Resepi vanggey beratur nasi sebijik mudah kedai ipoh. Hari hari yang ku lalui... 22 ramadhan ~ resepi ayam vanggey ipoh. Resepi ayam vanggey (sedap terangkat) bidadari.my


Also read:

.