Resepi Bihun Goreng Yatie Kitchen

Resepi bihun goreng singapore simple, cara membuat bihun goreng, resepi bihun goreng tomyam, resepi bihun goreng tomyam, resepi bihun goreng sedap, resepi bihun goreng basah, resepi bihun tomyam,

Apa khabar semua! Hari ini saya ingin berkongsi dengan semua satu lagi resepi yang boleh memenuhi selera anda iaitu Resepi Bihun Goreng Blackpepper yang mudah dan sedap. Dengan menggunakan bahan yang mudah didapati di pasaraya atau kedai-kedai runcit, anda boleh menyediakan hidangan ini di rumah dengan mudah.

Bahan-bahan:

• 200 gram bihun

• 300 gram daging ayam (dipotong dadu)

• 1 biji bawang besar (dihiris)

• 3 ulas bawang putih (diketuk)

• 2 tangkai cili padi (dihiris halus)

• 2 sudu besar tepung jagung

• 1 sudu besar sos tiram

• 1 sudu besar kicap cair

• Garam dan gula secukup rasa

• Minyak untuk menggoreng

Cara-cara:

1. Rendam bihun dalam air panas selama 5 minit. Tapis dan ketepikan.

2. Panaskan minyak dalam kuali dan tumiskan bawang besar dan bawang putih sehingga naik bau.

3. Masukkan ayam dan kacau rata sehingga ayam masak. Tambahkan sedikit air jika perlu.

4. Tambahkan cili padi, sos tiram, kicap cair, garam dan gula. Gaul rata.

5. Tambahkan 1/2 cawan air dan biarkan kuah mendidih.

6. Tambahkan tepung jagung yang telah dicairkan dengan sedikit air. Kacau rata.

7. Masukkan bihun dan kacau rata sehingga kesemuanya bercampur aduk.

8. Angkat dan hidangkan.

Jangan lupa, sentiasa cuba untuk menyesuaikan kepekatan garam dan gula mengikut cita rasa anda. Anda boleh menambah atau mengurangkan jumlahnya mengikut selera masing-masing. Resepi ini sesuai untuk dimakan bersama sos cili atau sos tomato.

Semuanya berfungsi sebaik-baiknya jika anda mempunyai resepi yang telah terbukti. Anda boleh memasak makanan kegemaran anda di rumah dengan mudah dan cepat dengan mengikuti resepi ini. Mengemas dan menyediakan hidangan di rumah adalah cara yang bagus dan menyenangkan untuk menghabiskan masa bersama keluarga dan orang tersayang anda.

Jangan lupa meluangkan masa untuk memasak di rumah kerana ia adalah salah satu cara yang bagus untuk menjaga kesihatan dan memastikan bahawa anda mendapat nutrien yang mencukupi. Selamat mencuba!

Resepi Bihun Goreng Yatie Kitchen

If you are searching about Resepi bihun goreng blackpepper • resepi bonda, you've visit to the right place. We have pics like Resepi bihun goreng singapore resepi bihun goreng singapore ~ baca, resepi bihun goreng putih, resepi bihun goreng blackpepper • resepi bonda. Here it is:

Resepi bihun goreng singapore yang mudah blog mummy ida, mamadee's kitchen bihun goreng singapore

Resepi bihun goreng yang sedap dan lazat the resepi. Resepi bihun goreng sedap – chef@home. Aneka resepi bihun simple dan marvellous! sekali dah rasa memang tak. Resepi bihun goreng blackpepper. Goreng resepi bihun tomyam mihun sedap sarapan pagi zulfaza zulfadreamland cili sos. Bihun goreng resep masak seafood mamadee universiti hendak balik semalam tak bosan dah asyik ulang sebenarnya sama. Bihun goreng pedas kicap hoon chinese resepi masak sajiandapurbonda nak sajian dapur bonda nasi lauk mak



Also read:

.