Resepi Rendang Daging Nogori

Resepi rendang daging noghri, resepi rendang daging mudah, resepi rendang daging simple, resepi rendang daging utara, resepi rendang daging chef wan, resepi rendang daging kicap, resepi rendang ayam, resepi rendang ayam chef wan, resepi rendang daging azie kitchen, resepi rendang tok asli, resepi rendang hijau, resepi rendang pedas,

Hari ini, kami ingin berkongsi dengan anda satu lagi resepi yang menarik dan sedap, iaitu Rendang Daging. Resepi ini adalah sangat mudah dan cepat untuk disediakan, jadi penting untuk mereka yang sibuk dan ingin menikmati hidangan yang sedap pada waktu makan malam.

Gambar Rendang Daging

BAHAN-BAHAN:

  • 1/2 kg daging lembu, potong kecil
  • 2 liter santan dari 2 biji kelapa
  • 1 batang serai, diketuk
  • 5 helai daun limau purut
  • 5 biji cili kering, dibuang kulit dan rendam di air rebusan
  • 4 ulas bawang merah
  • 2 ulas bawang putih
  • 2 cm halia
  • 1 cm kunyit hidup
  • 1 sudu teh jintan manis
  • Garam secukupnya
  • Air secukupnya

CARA-CARA

  1. Pertama, masukkan daging ke dalam periuk dan masukkan sedikit air. Masak sehingga daging empuk. Kemudian toskan air dan ketepikan daging.
  2. Kemudian, hancurkan bawang merah, bawang putih, halia dan kunyit menggunakan blender atau pengisar. Kemudian tumis dengan sedikit minyak hingga naik bau.
  3. Selepas itu, masukkan cili kering dan jintan manis. Tumis sehingga naik bau. Kemudian masukkan serai yang telah diketuk dan daun limau purut.
  4. Tambahkan sedikit air dan masak sehingga rempah menjadi pekat dan berminyak. Kemudian masukkan santan dan biarkan mendidih sambil diaduk-aduk.
  5. Masukkan daging yang telah disediakan tadi ke dalam periuk dan masak sehingga rendang menjadi pekat dan cukup kering. Jangan lupa untuk mengaduk-aduk rendang agar tidak melekat pada dasar periuk
  6. Terakhir, tambah garam secukupnya dan perasa. Koreksi rasa dan tutup api. Rendang siap untuk dihidangkan.

Sekarang, hidangan Rendang Daging yang sedap dan menyelerakan sudah siap untuk dihidangkan. Anda boleh menyajikannya bersama dengan nasi putih hangat, atau juga boleh dimakan bersama roti canai atau ketupat. Pasti anda akan jatuh cinta dengan kelezatan hidangan yang satu ini. Selamat mencuba!

Sumber: Azie Kitchen

Resepi Rendang Daging Nogori

If you are searching about Resepi rendang kerang pedas sedap dan pasti buat terliur iamfuzy, you've visit to the right page. We have pics like Resepi rendang kerang pedas sedap dan pasti buat terliur iamfuzy, resepi rendang daging nogori yang sedap giler. teksturnya kering dan, rendang daging yang sedap dan mudah disediakan azie kitchen. Here you go:

Rendang daging itik, resepi rendang daging nogori yang sedap giler. teksturnya kering dan

Mudah daging sedap rendang disediakan resepi buku pilihan terdapat. Rendang tok resipi. Resepi rendang kerang cili padi sedap sekali masakan minang. Resepi rendang daging nogori yang sedap giler. teksturnya kering dan. Resipi rendang tok tradisi youtube. Rendang kerang resepi padi cili fieza sedap. Resepi rendang kerang pedas sedap dan pasti buat terliur iamfuzy



Also read:

.