Resepi Halia Nasi Ayam

Resepi ayam masak halia, ayam masak halia che nom, resepi nasi ayam hainan, ayam masak halia chinese style, resepi ayam halia, resepi ikan stim halia, resepi ayam kukus halia,

Masakan Ayam Kukus Halia adalah salah satu hidangan yang sangat sedap dan menyelerakan. Dengan resepi yang cukup mudah untuk diikuti, anda pasti boleh membawa hidangan ini ke meja makan anda dalam masa yang singkat. Untuk membuat hidangan ini, anda memerlukan ayam segar dan beberapa bahan-bahan lain yang mudah didapati di pasaran tempatan.

Resepi Ayam Kukus Halia

Berikut adalah resepi untuk membuat Ayam Kukus Halia:

Bahan-bahan:

  • 1 ekor ayam, potong 4 dan dibersihkan
  • 2 inci halia, diketuk
  • 4 ulas bawang putih, diketuk
  • 1 batang serai, dipotong dan diketuk
  • Garam secukup rasa
  • Air secukupnya

Cara-cara:

  1. Ayatkan ayam dan letakkan dalam bekas yang sesuai untuk kukus.
  2. Tambahkan halia, bawang putih, serai, dan garam pada ayam.
  3. Ratakan bahan-bahan pada ayam.
  4. Tuang air di bawah ayam hingga separuh ayam terendam dalam air.
  5. Kukus ayam pada api sederhana selama kira-kira 45 minit atau sehingga ayam betul-betul masak.
  6. Angkat ayam dari bekas kukusan dan hias ikut kreativiti anda.

Sedia untuk dihidangkan. Sensasi pedas dan herba yang terpancar dari hidangan ini pasti akan memuaskan selera anda dan keluarga. Jangan lupa untuk mencuba resepi ini dan semoga berjaya!

Resepi Halia Nasi Ayam

If you are searching about Resepi ayam kukus halia, you've visit to the right web. We have pictures like Resepi ayam halia special, resepi ayam masak halia sedap hingga menjilat jari, resepi halia nasi ayam chicken rice shop luizadevestido. Here you go:

Resepi halia nasi ayam chicken rice shop luizadevestido, resipi ayam kukus halia simple & sedap rasa cooking recipes

Ayam resepi kukus halia hainan abah masakan dah. Resepi ayam masak halia sedap hingga menjilat jari. Resepi ayam goreng halia resepi bonda. Ayam resepi masak halia masakan puasa berbuka berkuah mudah masa sedap resipi daging kicap malaysian sahur tiram cadangan hidangan acuan. Resepi nasi senang masak ringkas restoran panggang halia kukus berasaskan diarymama. Ayam halia goreng crispy enyabdullah.com. Halia resepi masak sedap goreng kunyit memang ambil


Also read:

.