Resepi Ayam Madu Pizza Hut

Resepi ayam panggang madu, ayam masak madu resipi, resepi ayam masak madu, resepi ayam nasi ayam, resepi ayam, resepi ayam bakar, resepi ayam paprik, resepi ayam panggang,

Ada satu resipi yang sangat popular di kalangan orang Malaysia. Ia ialah Ayam Masak Madu Mamak. Resipi ni sangat sedap dan boleh membuatkan sesiapa saja terliur bila membiaknya. If you are interested to cook this dish, then you have come to the right place!

Ayam Masak Madu Mamak

Seperti yang anda boleh lihat pada gambar di bawah, resipi ini sangat mudah untuk diikuti. Andai anda mengikuti selaras dengan langkah demi langkah, kejayaan resipi yang sedap ini pasti akan menjadi milik anda.

Bahan-bahan :

  • 1 ekor ayam
  • 1/2 sudu teh serbuk kunyit
  • 1/2 labu bawang besar, dipotong besar
  • 1 inci halia, dihiris tipis
  • 1 tangkai daun kari, dihiris
  • 2 sudu besar minyak masak
  • 2 sudu besar madu
  • 1/4 cawan sos tiram
  • 1 cawan air

Cara-cara :

  1. Gaul ayam dengan serbuk kunyit dan biarkan selama 10 minit
  2. Tumis bawang besar, halia, dan daun kari dalam minyak panas hingga wangi
  3. Masukkan ayam dan kacau rata dengan bawang, halia dan daun kari
  4. Tambahkan air dan kacau hingga ayam masak
  5. Tambahkan sos tiram serta madu dan masak hingga pekat

Jangan lupa hidangkan ayam masak madu mamak ini dengan nasi panas dan sayur-sayuran hijau untuk menikmati dengan sahaja.

Selamat mencuba resipi ayam masak madu mamak yang sedap ini. Moga anda berjaya dan pasti akan mendapat hati sesiapa saja yang mencubit rasa. Nikmati makanan yang enak dan jangan lupa untuk kongsikan kepada keluarga serta rakan-rakan anda.

Resepi Ayam Madu Pizza Hut

If you are searching about Resepi kepak ayam madu pizza hut hirup b, you've came to the right web. We have pictures like Resepi ayam madu bijan yang mudah dan sedap. macam ayam panggang, resepi ayam madu lemon pedas / spicy lemon chicken pink pegaga, resepi ayam masak kurma pekat likat — mykmu.net. Here it is:

Resepi ayam madu lemon pedas / spicy lemon chicken pink pegaga, resepi ayam masak kurma pekat likat — mykmu.net

Resepi ayam atkins colomadu bakar hut. Resepi panggang madu senang dikongsikan ros sangat rosma. Ayam madu mamak resepi masak bidadari haji suami tambah pasti. My life nasi ayam madu. Ayam resepi pedas madu masak. Resepi ayam madu 'step by step' yang mudah, memang confirm sedap. Resepi doh pizza hut surasmi h



Also read:

.